Pravidla

Níže uvedená pravidla vycházejí z původních pravidel, sestavených CASA (Czech AirSoft Association) která již, bohužel, neexistuje. Od vzniku těchto pravidel uplynula poměrně dlouhá doba a situace na bojišti se poněkud změnila. Proto jsme si dovolili pravidla poupravit tak, jak považujeme za rozumné a adekvátní stávající situaci. Původní verzi pravidel je možné nalézt např. na webu www.vojsko.net. Pravidla mají všeobecný charakter, většinou jsou upravována podle konkrétního scénáře a lokality v Operational Orders (dále OPORD), které jsou zpravidla součástí scénáře a jsou k dispozici před začátkem akce.

  1. Airsoft zbraně a jiné airsoft vybavení před policií ČR hráči schovávají, aby nedošlo k omylu a možné záměně za zbraně ostré. V airsoft hře platí stejný význam hodností, jako je tomu v armádě.
  2. Před začátkem hry je určeno místo, kde se budou scházet mrtvoly - tzv. "mrtvoliště", které se viditelně označí, aby nedošlo k omylu a nebyli ostřelováni nehrající.
  3. Vybavení ochrannými pomůckami (brýle, mřížka, plynová maska) je v airsoftu povinné. Jejich nepoužívání je na vlastní riziko, za případná zranění takto vzniklá nese zodpovědnost sám postižený, nikoliv střelec. Hráči bez vhodné ochrany očí nebudou vpuštěni do herního prostoru. Zásah do brýlí či masky je platný.
  4. Jako munice je povoleno používat pouze 6mm nebo 8mm BB plastové kuličky. Pro střelbu na protivníka je povoleno používat pouze Airsoftové zbraně. Typ zbraně nerozhoduje.
  5. Není-li v OPORD uvedeno jinak, je možno používat výbušniny k vyřazení živé síly protivníka a na efekt (rozumí se tím volně prodejná pyrotechnika, sádrové granáty atd.).
  6. Bojové akce začínají a končí v předem stanovené době.
  7. Není-li v OPORD uvedeno jinak, bojové akce se nepřerušují na noc, při změnách počasí a jiných přírodních jevech. Akci může přerušit pouze pořadatel, v krajní nouzi (např. při zranění) každý jiný hráč.
  8. Počet členů airsoft týmu a typ výzbroje či výstroje je věcí týmů samých a není nijak limitován. Pokud jinak neurčí pořádatel akce. Jednotky soupeřících týmu nemusí mít navzájem žádnou viditelnou identifikaci.
  9. Komunikace pomocí PMR mezi jednotkami není omezována, je to věc každého týmu.
  10. Není-li v OPORD uvedeno jinak, zasažený hráč IHNED po prvním zásahu vstane, zvedne ruku/zbraň, zahlásí "Mám", nebo "Hit" a odchází (pokud má reflexní vestu, použije ji, aby byl viditelně označen a nedošlo tak k jeho záměně s aktivním hráčem). Nesmí bránit svým tělem další hře, bránit protihráčům v palbě a spoluhráči ho nesmějí využívat ke krytí. Proto pokud okolo probíhá boj, setrvá zasažený na místě zásahu, tak aby nepřekážel a při nejbližší příležitosti opouští nejrychlejší cestou herní prostor a odchází na mrtvoliště, kde setrvá dohodnutý čas uvedený v pravidlech.
  11. Zasažený hráč zásadně NEMLUVÍ až do doby, než dojde na mrtvoliště (neinformuje ostatní hráče o tom kdo a odkud ho zasáhl apod.)
  12. Je zakázáno využívat ve svůj prospěch mrtvé hráče jdoucí na mrtvoliště.
  13. Střelba (ale i míření zbraní) na nezúčastněné civilisty v herním prostoru je přísně zakázána. Pokud hráč narazí na civilní osobu je potřeba střelbu okamžitě zastavit zvoláním "CIVIL"
  14. Střelba na "mrtvého" bojovníka je zakázána.
  15. Jakýkoliv civilista operující s týmem se účastní akce na vlastní nebezpečí a střelba na něj je povolena. Je povinen se držet airsoftových pravidel pro boj, jako všichni ostatní.
  16. Osoba pověřená dokumentací akce (fotograf, kameraman) může vstoupit do herního prostoru pouze řádně označena (např. reflexní vestou) a s řádnými ochrannými pomůckami (především brýle). Střelba na tuto osobu je zakázána.

  17. Není povoleno jakkoliv napadat, strkat, či se jinak agresivně zachovat k jiným hráčům!
  18. Není-li v OPORD uvedeno jinak, je zakázáno střílet pod 10m s úsťovou rychlostí vetší než 80m/s. Místo výstřelu zahlásí "Máš!", "Shot!", nebo "Bang, bang!"
  19. Airsoft je především o fair-play. Podváděním (např. nepřiznáním zásahu) kazíte hru sobě i ostatním.
  20. Tato airsoft pravidla platí pro každého bez výjimky, jejich znalost každým zúčastněným je věcí velitele jeho týmu, který též ručí za své bojovníky a jejich fair-play chování.
  21. Zbraň musí být mimo herní prostor zajištěná, případně použit ochranný návlek/ucpávka
  22. Jakékoliv změny airsoft pravidel je třeba dohodnout před zahájením vlastní bojové aktivity a dát je všeobecně ve známost.

JE POVOLENO:

  • užití dýmovnic jakéhokoliv typu (bez vedlejšího efektu)
  • užívání světlic, ale ne na přímou střelbu
  • pyrotechnika na bázi raket, ale jen na nepřímou střelbu
  • používat výbušniny pouze v termoplastových nebo sádrových obalech

JE ZAKÁZÁNO:

  • používat zápalnou munici
  • munici s biologicky aktivní náplní
  • jakoukoliv munici s fyzikálním či chemických efektem na lidské tkáně
  • výbušniny v obalech z kovů, skla a termosetových plastů, kdy je riziko vzniku střepin z těchto materiálů

ZÁSAH JE PLATNÝ

  • kuličkou z airsoft zbraně či střepinou výbušniny do jakékoliv části těla
  • do výstroje kryté konturou těla
  • omylem vystřelenou kuličkou - jak od protivníka, tak od spoluhráče (Friendly Fire)
  • dotyk rukou na zádech znamená tiché zabití nožem a zabitý hráč nesmí hlasem oznámit, že je mrtvý
  • když na vás místo výstřelu zahlásí hráč "Máš!", "Shot!", nebo "Bang, bang!" na vzdálenost menší než 10 m
  • kdokoli, kdo odpálí nastraženou výbušninu (mina, trhací nástraha), i pokud tato nástraha netvoří střepiny je hráč v okruhu 5m vyřazen z boje (vzdálenost platnou pro zabití může ovlivnit OPORD)
  • kdokoli jiný je Vyřazen výbuchem pyrotechniky či trhaviny jen tehdy dojde-li přímo k zasažení osoby střepinou, vzniklou výbuchem. Nerozhoduje vzdálenost od výbuchu
  • je-li výbuch trhavina (granát, střela, mina) odpálen v uzavřené místnosti (bunkr, místnost domu menší než 4x4m, liščí nora). Za této situace jsou vyřazeni všichni bojovníci uvnitř tohoto prostoru. Nemusí být zasaženi střepinou
  • fyzickým kontaktem maketou nože do jakékoliv části těla, zasažený hráč nesmí hlasově oznámit zásah a dělá mrtvého cca 2 minuty, až potom se vrací na mrtvoliště (není-li v OPORD uvedeno jinak)

ZÁSAH NENÍ PLATNÝ

  • do jakékoliv části výstroje, která zřetelně přesahuje obrysy těla, typ výstroje nerozhoduje
  • od mrtvoly, která prokazatelně vystřelila až po té, co byla sama zastřelena
  • zásah odraženou airsoftovou kuličkou
  • zásah do zbraně, není-li v OPORD uvedeno jinak
© 2018 Airsoft komunita ČESLAK | Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky